x تبلیغات
آشپزی مدرن

طرز تهیه خورش بوقلمون مجلسی خوشمزه و زعفرانی به سبک رستورانی

فرارو | طرز تهیه خوراک ماهیچه بوقلمون به روش رستورانی

 

 مواد لازم خورش بوقلمون خوشمزه

  • گوشت بوقلمون ۴۰۰ گرم
  • پیاز متوسط ۲ عدد
  • سیب زمینی بزرگ ۲ عدد
  • تخمه آفتابگردان یک قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون  ۲ قاشق غذاخوری
  • زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک ، فلفل و زردچوبه به اندازه کافی
 
طرز تهیه خورش بوقلمون خوشمزه رستورانی
 
مرحله اول: مزه دار کردن گوشت بوقلمون
ابتدا یکی از پیازها را خرد کنید و در یک کاسه مناسب بریزید سپس گوشت بوقلمون را به صورت قیمه ای ( یا به صورت تکه ای بزرگ ) خرد کنید و به همراه زعفران دم کرده و ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون به کاسه اضافه کنید. مواد داخل کاسه را با دست زیر و رو کنید و ورز دهید تا مواد به تمام قسمت های گوشت بوقلمون برسند و به خورد آن بروند. سپس روی کاسه یک سلفون بکشید و آنرا به مدت حداقل یک ساعت درون یخچال قرار دهید تا گوشت طعم دار شود.
 
مرحله دوم: تقت دادن پیاز
پس از گذشت یک ساعت پیاز باقی مانده را به صورت نگینی ریز خرد کنید سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن مایع داخل آن بریزید. اجازه دهید روغن داغ شود سپس پیاز خرد شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا پیاز نرم شود.
 
مرحله سوم: سرخ کردن گوشت بوقلمون
پس از اینکه پیاز نرم و شفاف شد گوشت بوقلمون را به قابلمه اضافه کنید و تفت دهید تا گوشت بوقلمون سرخ شود. پس از اینکه رنگ گوشت تغییر کرد چند لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کنید و درب قابلمه را بگذارید تا گوشت با حرارت ملایم بپزد.
 
مرحله چهارم: افزودن سیب زمینی
سیب زمینی ها را پوست بگیرید و به صورت مکعبی خرد کنید سپس با آب سرد بشویید و آبکشی کنید. پس از از اینکه گوشت بوقلمون به طور کامل پخت سیب زمینی ها را به همراه تخمه آفتابگردان به قابلمه اضافه کنید.
 
مرحله پنجم: پخت خورشت بوقلمون
در ادامه مقداری نمک و فلفل به خورش اضافه کنید و اجازه دهید خورشت جا بیفتد و روغن بیندازد. پس از اینکه خورشت به طور کامل آماده شد یک قاشق غذاخوری روغن زیتون روی آن بریزید و آن را به همراه نان یا برنج سرو کنید. برای طعم دهی بهتر به خورش بوقلمون در صورت تمایل می توانید از ۱ قاشق غذاخوری آبلیمو استفاده کنید. در برخی شهرها به خورشت بوقلمون مواد دیگری مثل شوید ، قارچ ، آلو خورشتی و هویج هم اضافه می کنند که در صورت تمایل می توانید به خورش خود اضافه کنید.
 
گرفتن بوی زهم بوقلمون
نکته مهم در مورد گوشت بوقلمون این است که این گوشت بیشتر از گوشت مرغ بوی زهم دارد و اگر به خوبی بوی زهم آنرا نگیرید مطمئنا هر چفدر هم خورش را خوب درست کنید باز هم خورش شما بوی زهم و نا مطبوعی خواهد داد.
برای رفع بوی زهم بوقلمون می توانید آنرا از قبل به مدت ۱۰ دقیقه داخل آب جوش بیندازید تا بوی زهم و کف گوشت خارج شود. بهتر است برای اینکه بوی زهم بوقلمون به طور کامل گرفته شود از موادی مثل دارچین ، زردچوبه و پیاز هم داخل آب جوش استفاده کنید.
 
فوت و فن های تهیه خورش بوقلمون
  1. برای خوشمزه تر شدن خورش بوقلمون در شهرهای مختلف کشور چاشنی های متفاوتی استفاده می شود ، شما هم می توانید به دلخواه موادی مانند رب انار یا انواع سبزیجات معطر مثل جعفری ، شوید و گشنیز برای بهتر شدن طعم خورش خود استفاده کنید.
  2. به دلخواه می توانید در هنگام تفت دادن گوشت کمی رب گوجه یا پودر گوجه اضافه کنید.
  3. در ریختن زعفران در این خورشت دست و دلباز باشید.
  4. از هر قسمت بوقلمون مانند سینه و ران آن استفاده کنید.
  5. افزودن تخمه آفتاب گردان اختیاری می باشد ولی برای تهیه یک خورشت مجلسی بسیار خوشمزه و ظاهری زیبا به آن می دهد.
  6. به دلخواه برای نرم شدن گوشت بوقلمون از کمی ماست نیز استفاده کنید.
  7. افزودن یک عدد برگ بو باعث گرفتن بوی زهم بوقلمون می شود.
  8. این خورش کمی غلیظ است پس اجازه دهید تا کاملا جا افتاد شود.
  9. برای سرعت در پخت می توانید از زودپز استفاده کنید.

 

منبع: پارسی دی

طرز تهیه آش سبزیجات ساده و خوشمزه بدون گوشت با برنج نیم دانه

عرضه کننده انواع آش رشته شمالی بازار خرید و فروش انواع ماکارونی | پارس  ماکاران 

 

مواد لازم برای آش سبزیجات

  • لوبیا چشم بلبلی 1/2 پیمانه
  • ساقه کرفس نگینی شده 2 عدد
  • کدو سبز نگینی شده 2 عدد
  • کلم قمری نگینی شده 1 عدد
  • پیاز نگینی شده 1 عدد
  • برنج نیم دانه 50 گرم
  • سبزی آش 100 گرم
  • روغن به میزان لازم
  • نمک، فلفل، زردچوبه، پودر کاری و پودر زنجبیل به میزان لازم
 
طرز تهیه آش سبزیجات خوشمزه و مقوی
 
مرحله اول آماده سازی لوبیا چشم بلبلی: ابتدا لوبیا را پاک کرده و می شوییم و به مدت 4 ساعت خیس می کنیم و بعد از گذشت این مرحله لوبیا چشم بلبلی را به همراه کمی زرد چوبه داخل قابلمه ای ریخته و روی حرارت می گذاریم تا کاملا پخته شود.
 
مرحله دوم: تهیه آش سبزیجات
حالا داخل قابلمه ای کمی روغن می ریزیم و پیاز نگینی شده را داخل آن خوب تفت می دهیم طلایی که شد کرفس، کدو، کلم قمری، زرد چوبه، ادویه کاری و فلفل سیاه افزوده و همه مواد را با هم خوب تفت می دهیم.
 
مرحله سوم: افزودن برنج
حالا برنج شسته شده را به همراه سبزی آش به مواد در حال تفت خوردن می افزاییم و تا جایی که روی مواد پوشیده شود آب جوش می ریزیم تا برنج و سبزیجات کاملا پخته شود.
 
مرحله چهارم: افزودن لوبیا چشم بلبلی
حالا مواد کاملا پخته و کمی به غلظت رسیده است در این مرحله لوبیای چشم بلبلی را به آش می افزاییم و اجازه می دهیم تا 30 دقیقه دیگه با هم پخته و کاملا جا افتاده شود.
 
مرحله آخر: سرو آش سبزیجات
در نهایت نمک آش را اندازه می کنیم و داخل ظرف زیبایی ریخته و در کنار آب نارج نوش جان کنید.
 
نکات مهم و فوت و فن تهیه آش سبزیجات
  1. می توانید بعد از پخت آش آن را پوره کرده و به شکل پوره سرو کنید.
  2. سبزی این آش شامل (تره-جعفری-گشنیز) می باشد.
  3. می توانید به جای آب از عصاره گوشت استفاده کنید.
  4. می توانید در صورت دلخواه این آش را با نعنا و پیاز داغ تزئین کنید.

 

منبع: سلام دنیا

طرز تهیه ژله بستنی چند رنگ شیک و مجلسی با دستور ساده

طرز تهیه ژله بستنی آسان و مجلسی به صورت مرحله به مرحله

 

 مواد لازم ژله بستنی

  • ژله ۲ بسته
  • بستنی وانیلی ۱٫۵ عدد
  • آب جوش به میزان کافی
 
طرز تهیه ژله بستنی
 
برای تهیه ژله بستنی ساده ابتدا بستنی وانیلی را در دمای محیط می گذاریم تا نرم شود.کتری را پر آب می کنیم و روی حرات می گذاریم تا بخار کند و یک بسته ژله را در کاسه ای می ریزیم ویک لیوان آب جوش به آن اضافه می کنیم و کاسه را روی بخار کتری قرار می دهیم
و هم می زنیم تا ژله در آب کاملا حل و شفاف شود و اثری از ذرات ژله نباشد.سپس نصف بستنی وانیلی را به آن می افزاییم و آرام با قاشق کمی هم می زنیم تا یکدست شود و بعد در ظرف یا قالب مورد نظرمان می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم
تا به مدت ۳۰ الی ۴۵ دقیقه که بستگی به دمای یخچال دارد ژله بستنی آماده شود.اگر بخواهیم ژله بستنی دو لایه درست کنیم زمانی که ژله ۲۰ دقیقه در یخچال بود روی آن را تست می کنیم روی ژله را با انگشت کمی فشار می دهیم
اگر ژله حالت خود را گرفته بود زمان آن است که ژله دوم را آماده کنیم و روی آن بریزیم.ژله دوم را دقیقا مانند ژله اول آماده می کنیم و بعد از اضافه کردن بستنی کاسه را از روی کتری بر می داریم و با قاشق کمی ژله و بستنی را مخلوط می کنیم
و اجازه می دهیم تا خنک شود و بعد با ملاقه آرام روی ژله قبلی می ریزیم. ( چون ژله اگر خیلی گرم باشد ، زمانی که آنرا روی ژله قبلی بریزیم حتما ژله فبلی را آب می کند و طعم ژله ها با هم مخلوط می شود )
دقت کنید ژله را زمان ریختن روی ژله قبلی روی یک نقطه ژله نریزید چون ممکن است شتاب ریختن با ملاقه در یک نقطه باعث آب شدن ژله قبلی در آن نقطه شود و طعم ژله ها مخلوط شود،پس یک ملاقه از ژله بستنی بر می داریم
و به صورت پخش روی همه جای ژله قبلی می ریزیم.ژله بستنی را کاملا روی ژله قبلی می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم تا خودش را بگیرد. می توانید با همین روش ژله هایی با لایه های بیشتر نیز آماده کنید که ژله شما زیباتر خواهد شد.

طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر خوشمزه و خانگی به روش شمالی

طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر مجلسی و خوشمزه مرحله به مرحله

 

 مواد لازم برای ترشی بادمجان شکم پر

  • بادمجان 10 عدد
  • سرکه 1/5 لیتر
  • نمک 2 قاشق چایخوری
  • ادویه ترشی 2 قاشق مربا خوری
  • سیر 1 بوته
  • فلفل سبز (تند ترشی) 10 عدد
  • سبزی ترشی شامل: خالواش، نعناع و چوچاق 500 گرم
 
دستور پخت ترشی بادمجان شکم پر
 
آماده سازی بادمجان ها
ابتدا بادمجان ها را با پوست می شوییم روی شکم بادمجان ها برش طولی می زنیم سپس داخل ظرفی از سرکه در حال جوش انداخته تا فقط کمی نرم شوند و سپس از روی حرارت برداشته بادمجان ها را از داخل سرکه درآورده و می گذاریم کمی خشک شوند.
 
آماده سازی مواد داخل شکم ترشی بادمجان
سبزی شسته و خشک شده را ساطوری و ریز می کنیم. (توجه داشته باشید سبزی کاملا خشک باشد) حالا سیر را حلقه حلقه کرده به همراه ادویه ها به سبزی اضافه می کنیم.
 
طرز تهیه بادمجان شکم پر
داخل هر یک از بادمجان ها مقداری از مخلوط سبزی ریخته کمی لبه های بادمجان را به هم نزدیک کرده و داخل شیشه می چینیم و لابه لای آن فلفل می گذاریم. زمانی که کل بادمجان ها آماده شدند شیشه را از سرکه پر می کنیم. درب شیشه را می گذاریم تا 30 روز بعد ترشی به عمل آید. بعد از گذشت این زمان ترشی خوش عطر و بوی ما آماده است.
 
نکات مهم و فوت و فن طرز تهیه ترشی بادمجان ساده به روش گیلانی
  1. جایگزین سبزی های ذکر شده از نعناع، ترخون، تره، گشنیز به میزان مساوی استفاده کنید که جمعا 500 گرم شود.
  2. از بادمجان های باریک که تخم کمتری داشته باشند استفاده کنید.
  3. این ترشی به دلیل داشتن بادمجان برای کسانیکه حساسیت دارند توصیه نمی شود.
  4. بهتر است برای نگهداری ترشی از ظرفی استفاده کنید که درب گشادی داشته باشد چون بادمجان ها به شکل کامل باید در شیشه قرار بگیرند.
  5. برای نگهداری کلیه ترشی ها از ظرف شیشه ای که درب فلزی دارد استفاده کنید.

 

منبع: سلام دنیا

طرز تهیه جوجه ترش تابه ای و ذغالی خوشمزه و لذیذ به روش رستورانی

جوجه ترش چوبی | طرز تهیه ومواد لازم جوجه ترش چوبی گیلانی خوش طعم

 

 مواد لازم جوجه ترش

  • پیاز بزرگ ۱ عدد
  • مغز گردو ۸ عدد
  • سینه مرغ ۶۰۰ گرم
  • روغن مایع به اندازه کافی
  • رب انار ترش ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
  • ماست پر چرب ۲ قاشق غذاخوری
  • زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
 
طرز تهیه جوجه ترش
 
ابتدا سینه مرغ را تمیز کنید و آنرا به صورت قطعات مربع شکل خرد کنید ( کمی کوچکتر از قطعات جوجه کباب ) ، سپس تکه های مرغ را داخل یک کاسه مناسب بریزید. در ادامه پیاز را به صورت خلالی خرد کنید و به کاسه اضافه کنید.
در مرحله بعدی ماست را در یک کاسه کوچک با زعفران به خوبی مخلوط کنید سپس به کاسه حاوی مرغ اضافه کنید. گردوها را آسیاب کنید و به همراه رب انار ، ۲ قاشق غذاخوری روغن مایع و مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه کنید.
مواد را با دست زیر و رو کنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و تمام تکه های گوشت مرغ را پوشش دهند. پس از اینکه مواد را به خوبی مخلوط کردید درب کاسه را با یک سلفون بپوشانید و آنرا به مدت ۴ ساعت در یخچال قرار دهید تا گوشت مرغ طعم دار شود.
پس از گذشت ۴ ساعت کاسه را از یخچال خارج کنید و تکه های مرغ را به سیخ بکشید. اگر می خواهید کباب را در تابه درست کنید از سیخ چوبی استفاده کنید و اگر می خواهید کباب را با ذغال تهیه کنید از سیخ فلزی استفاده کنید.
برای تهیه جوجه ترش در تابه ابتدا یک تابه بزرگ و جادار روی حرارت قرار دهید و مقداری خیلی کمی روغن مایع در آن بریزید به حدی که فقط کمی چرب شود سپس سیخ ها را داخل تابه بچینید و اجازه دهید جوجه ترش با حرارت بسیار ملایم سرخ شود.
برای تهیه جوجه ترش ذغالی ابتدا منقل را آماده کنید و توجه داشته باشید که ذغال ها حتما به صورت یکدست روشن شده باشند سپس سیخ ها را روی منقل بچینید و جوجه ترش را کباب کنید. در پایان جوجه ترش را به همراه برنج و زیتون پرورده سرو کنید.
 
نکات پخت جوجه ترش
  1. خیلی از کسانی که در منزل جوجه ترش درست می کنند همیشه با این مشکل مواجه می شوند که جوجه ترش خانگی شان طعمش شبیه به جوجه ترش های گیلانی نیست. یکی از نکات مهم در تهیه جوجه ترش رب انار است.
  2. در صورتی که تمایل دارید جوجه ترش شما شبیه جوجه ترش های رستوران های شمال کشور شود باید از رب انار مرغوب شمالی با طعم ترش استفاده کنید. استفاده از رب انار نامرغوب یا رب انار شیرین باعث می شود طعم جوجه ترش شما خیلی عالی نشود.
  3. یکی دیگر از نکاتی که در تهیه جوجه ترش های گیلانی به کار می رود این است که در برخی رستوران ها برای طعم دار کردن جوجه ها از آب انار و آب نارنج تازه استفاده می شود که این موضوع باعث خوشمزه تر شدن جوجه ها می شود.

طرز تهیه خورش آلو مسما با مرغ خوشمزه و ملس به سبک گیلانی اصیل

طرز تهیه و پخت مرغ مسما شیرازی مخصوص خوشمزه مجلسی با آلو

 

 مواد لازم خورش آلو مسما با مرغ

  • سینه یا ران مرغ ۴ تکه
  • آلو سیاه ۸ عدد
  • قیسی زرد آلو ۸ عدد
  • پیاز متوسط ۲ عدد
  • زعفران دم کرده ۱ قاشق چایخوری
  • رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری سَر پُر
  • روغن مایع به اندازه کافی
  • نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی
 
طرز تهیه خورش آلو مسما
 
مرحله اول: سرخ شدن مرغ
ابتدا باید مرغ ها را آماده کنید. برای این منظور کمی نمک و فلفل روی قطعات مرغ بپاشید سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن مایع داخلش بریزید. اجازه دهید روغن داغ شود سپس قطعات مرغ را داخل تابه بچینید. اجازه دهید سمت زیرین مرغ ها به خوبی سرخ شود سپس آنها را بر گردانید تا سمت دیگرشان نیز طلایی شود. پس از اینکه مرغ ها را به خوبی سرخ کردید آنها را از تابه خارج کنید و کنار بگذارید.
 
مرحله دوم: تفت دادن پیاز
در ادامه پیازها را به صورت نگینی خرد کنید یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخلش بریزید. پس از اینکه روغن داغ شد پیاز خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا کمی نرم و شفاف شود سپس مقداری زردچوبه اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا پیاز و زردچوبه یکدست شوند.
 
مرحله سوم: افزودن آلو و قیسی
در همین حین هسته های آلو سیاه را خارج کنید و به همراه قیسی به تابه اضافه کنید. تفت دادن را ادامه دهید تا آلو سیاه و قیسی هم کمی سرخ شوند سپس رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و به خوبی تفت دهید تا رب گوجه فرنگی هم سرخ شود.سرخ کردن رب گوجه فرنگی علاوه بر اینکه طعم خورش را خوشمزه تر می کند در پایان کار باعث می شود خورش خوشرنگ تری داشته باشید. پس از اینکه رب گوجه فرنگی هم به خوبی سرخ شد مقداری نمک و فلفل سیاه به مواد اضافه کنید.
 
مرحله چهارم: پخت خورشت آلو و مسما
در مرحله بعدی مرغ هایی که در مرحله اول سرخ کردید را به همراه چند لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کنید. درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید مرغ با حرارت ملایم به خوبی بپزد. این خورش به صورت کم آب سرو می شود و باید اجازه دهید آب آن تبخیر شود و روغن بیندازد.
در ۳۰ دقیقه پایانی پخت خورش ، زعفران دم کرده را اضافه کنید و طعم خورش را بچشید. در صورتی که خورش بیش از حد ترش شده بود می توانید ۱ قاشق غذاخوری شکر اضافه کنید تا طعم خورش ملس شود. پس از اینکه خورش آماده شد آنرا به همراه برنج سرو کنید.
 
نکات پخت خورش آلو مسما
 
استفاده از گوشت قرمز
خورش آلو مسما را اغلب با گوشت مرغ طبخ می کنند ولی در برخی مناطق این خورش را با گوشت قرمز درست می کنند. برای تهیه این خورش با گوشت قرمز باید گوشت مرغ را از مواد حذف کنید و به مقدار ۴۰۰ تا ۵۰۰ گرم گوشت خورشتی اضافه کنید.
پس از اینکه پیاز را تفت دادید گوشت را به صورت قیمه ای ( کمی بزرگ تر از گوشت خورش قیمه ) خرد کنید و به پیاز اضافه کنید. در این مرحله گوشت را به خوبی تفت دهید تا تغییر رنگ دهد سپس مراحل بعدی پخت خورش را مانند دستور بالا ادامه دهید.
 
استفاده از رب انار
در برخی مناطق کشور و مخصوصا استان های شمالی کشور مثل گیلان به این خورش رب انار هم اضافه می کنند که باعث می شود خورش در پایان طعم ترش تری داشته باشد. البته اگر نمی خواهید خورش خیلی ترش شود می توانید از رب انار شیرین یا ملس استفاده کنید.
 
نکات کلیدی در تهیه خورش آلو مسما
  1. آب خورشت آلو مسما باید کم و غلیظ باشد.
  2. زعفران را در انتها اضافه کنید تا رنگ و بوی آن حفظ شود.
  3. به دلخواه می توانید ۱ ق چای خوری گلاب در انتهای پخت اضافه کنید.
  4. به دلخواه می توانید هسته های آلو را خارج کنید و کمی قبل از افزودن به خورش خیس کنید.
  5. اگر آلو شما ترش تر بود می توانید مقدار شکر را بیشتر بریزید و اگر خیلی شیرین بود کمی آبغوره اضافه کنید.

طرز تهیه خورش لوبیا سبز مجلسی با گوشت قرمز خوشمزه و بی نظیر

آموزش کامل طرز تهیه خورش لوبیا سبز مجلسی با گوشت و مرغ

 

 مواد لازم خورش لوبیا سبز

  • لوبیا سبز ۴۰۰ گرم
  • گوشت خورشتی ۴۰۰ گرم
  • سیر ۳ حبه
  • پیاز بزرگ ۱ عدد
  • روغن مایع و آبلیمو به اندازه کافی
  • رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی
 
طرز تهیه خورش لوبیا سبز
 
ابتدا سیر و پیاز را به صورت ریز خرد کنید سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن مایع داخلش بریزید. پس از اینکه روغن داغ شد سیر و پیاز خرد را شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا سیر و پیاز نرم شوند.
پس از اینکه سیر و پیاز نرم شدند مقداری زردچوبه اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا مواد یکدست شوند. در همین حین گوشت خورشتی را پس از شستشو به صورت قیمه ای خرد کنید و به مخلوط سیر و پیاز اضافه کنید.
تفت دادن را ادامه دهید تا گوشت سرخ شود و رنگش تغییر کند. پس از اینکه رنگ گوشت تغییر کرد چند لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کنید. درب قابلمه را بگذارید و حرارت زیر قابلمه را کم کنید تا گوشت به طور کامل بپزد.
پس از اینکه گوشت کمی نرم شد رب گوجه فرنگی را به همراه مقداری آبلیمو به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید گوشت به طور کامل بپزد. در مرحله بعدی باید لوبیا سبز را آماده کنید ، برای این منظور لوبیا ها را بشویید و آبکشی کنید.
پس از آبکشی لوبیا سبز آنرا به تکه های ۱ تا ۲ سانتی متری خرد کنید. یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن مایع داخلش بریزید پس از اینکه روغن داغ شد لوبیاها را در روغن تفت دهید تا کمی سرخ شوند.
هر چقدر لوبیا سبز را بیشتر تفت دهید رنگ آنرا پر رنگ خواهد شد و در پایان خورش خوشرنگ و لعاب تری خواهید داشت ولی به دلیل اینکه این کار باعث می شود خواص لوبیا سبز از بین برود به هیچ وجه توصیه نمی شود.
پس از اینکه لوبیا سبز آماده شد آنرا به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به خورش اضافه کنید و اجازه دهید آب خورش کمتر شود و روغن بیندازد. پس از اینکه خورش به طور کامل آماده شد آنرا به همراه برنج سرو کنید.
 
 
منبع: پارسی دی

طرز تهیه شیرینی کشمشی با روغن جامد در فر و بدون فر به روش خانگی

طرز تهیه شیرینی کشمشی مرحله به مرحله نرم و خشک با پیمانه

 

 مواد لازم برای شیرینی کشمشی ساده و خوشمزه خانگی با شکر به سبک قنادی

  • آرد 100 گرم
  • کره یا روغن جامد 150 گرم
  • شکر 100 گرم
  • کشمش ریز پلویی 50 گرم
  • تخم مرغ کامل 2 عدد
  • وانیل نوک قاشق چایخوری
 
طرز تهیه شیرینی کشمشی با شکر، ساده و خوشمزه
 
مرحله اول: آماده سازی خمیر شیرینی کشمشی: اول کره و شکر را به مدت 5 دقیقه با همزن دستی یا برقی ،هم بزنید تا سفید رنگ و حجیم شود. بعد تخم مرغ ها و وانیل را اضافه کنید و چند دقیقه هم بزنید. کشمش ها را بشویید و خشک کنید.
 
مرحله دوم: افزودن آرد و کشمش
سپس آرد را به تدریج افزوده و مخلوط می کنیم. حالا که خمیری لطیف بدست آوردیم. کشمش را در یک قاشق آرد می غلتانیم و آن را به خمیر اضافه می کنیم.
 
مرحله سوم: پخت شیرینی کشمشی در فر
خمیر آماده را داخل یک قیف یکبار مصرف می ریزیم سر قیف را بزرگ برش می دهیم؛ داخل سینی فر را کاغذ روغنی می گذاریم حالا خمیر را با فاصله 2 سانت از یکدیگر در ظرف می ریزیم و بعد داخل فر از قبل گرم شده به مدت 15 دقیقه یا زمانی که ته شیرینی ها طلایی شوند می پزیم. (اگر قیف ندارید می توانید با قاشق از خمیر شیرینی برداشته و روی کاغذ روغنی بریزید.)
 
مرحله آخر: سرو شیرینی کشمشی
بعد از پخت کامل از فر خارج کرده و اجازه می دهیم شیرینی ها خنک شوند سپس داخل ظرف سرو می چینیم.
 
طرز تهیه شیرینی کشمشی بدون فر در تابه
داخل تابه دو طرفه که روی شعله پخش کن از قبل گرم کردید، کاغذ روغنی بزارید. شیرینی را با قاشق یا قیف روی کاغذ بریزید. درب تابه را ببندید و برای 20 دقیقه زمان بدهید. بعد از این مدت شعله را خاموش کنید. درب تابه را باز کنید و بعد از خنک شدند، در ظرف سرو بچینید.
 
نکات مهم و فوت و فن طرز تهیه شیرینی کشمشی نرم به روش قنادی
  1. قبل از اینکه کشمش را به مواد اضافه کنید کمی آن را در آرد بغلتانید.
  2. از مخلوط کردن زیاد خمیر خودداری کنید تا مواد کیفیت خود را از دست ندهند.
  3. کره موجود در دستور شیرینی را ترد و آرد شیرینی را نرم می کند می توانید مقدار هر کدام را بنا به سلیقه تا 20 گرم افزایش دهید.
  4. برای درست کردن مقدار بیشتر کافیست مواد اولیه را دو برابر کنید.

طرز تهیه ترشی لبوی خانگی خوشمزه و بی نظیر به روش رستورانی در خانه

طرز تهیه ترشی لبو + طرز تهیه ترشی لبو و انار | موج باز

 

 مواد لازم ترشی لبو

  • آب ۴ لیوان
  • نمک به اندازه کافی
  • چغندر قرمز ۵۰۰ گرم
  • سرکه سفید ½ لیوان
 
طرز تهیه ترشی لبو
 
برای تهیه ترشی لبو خانگی ابتدا چغندرها را تمیز می کنیم و با دقت می شوییم سپس در قابلمه ای قرار می دهیم و روی آن به مقداری که تا ۲ بند انگشت بالاتر از سطح چغندر قرمز ها آب باشد آب می ریزیم. در مرحله بعد قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم
و اجازه می دهیم چغندرها به مدت۳۰ دقیقه به آرامی بپزند. پس از اینکه چغندرها به طور کامل پخت ، به آرامی آنها را از داخل قابلمه خارج می کنیم و در یک صافی قرار می دهیم و با آب سرد لبو ها را می شوییم و اجازه می دهیم تا کمی خنک شوند.
آب لبوها را نیز کنار می گذاریم. بعد از خنک شدن لبوها را پوست می گیریم و روی تخته آشپزخانه می گذاریم.۱ لیوان از آب لبو را با سرکه سفید و کمی نمک در قابلمه ای می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا به جوش بیاید.
باقی آب لبو را در ظرف پلاستیکی در بسته می توانید بریزید و در یخچال برای مدت کوتاه و در فریزر برای مدت طولانی تری نگهداری کنید و از آن برای انواع تزئینات غذا مثل رنگی کردن پلو ، کشک و … استفاده کنید.
تا جوش آمدن مخلوط سرکه و آب لبو مجددا به لبو های روی تخته آشپزخانه سر می زنیم و آن ها را به هر مدلی که تمایل داریم برش می دهیم و یا از قالب های متفاوت برای این کار استفاده می کنیم که البته یکی از زیباترین مدل قالب ها برای این ترشی قرمز رنگ،قالب های مدل قلب است
که باعث صد چندان شدن زیبایی ترشی های لبو خواهد شد.به مخلوط سرکه گه گاه سر می زنیم تا اگر به جوش آمده است از روی حرارت بر داریم و کنار بگذاریم تا کمی خنک شود. لبوهای برش خرده را در شیشه ای کاملا خشک می ریزیم
و مخلوط سرکه و آب لبو خنک شده را روی لبوهای داخل شیشه می ریزیم و درب شیشه را محکم می بندیم تا هوا در آن نفوذ نکند و به مدت ۱ هفته شیشه ترشی لبو را در جای خنک و خشک قرار می دهیم تا آماده مصرف شود.نوش جان

طرز تهیه پوره هویج بدون شیر و شکر نرم و خوشمزه غذای کمکی نوزاد

طرز تهیه پوره هویج برای نوزاد به ۳ روش | ستاره

 

 مواد لازم برای پوره هویج

  • هویج به میزان لازم
  • آب به میزان لازم
 
طرز تهیه پوره هویج برای نوزاد بدون شیر
 
مرحله اول: هویج را در آب سرد بشویید و بوسیله پوست کن، لایه بیرونی آن را بردارید. سپس آن را به تکه های کوچکتر برش بزنید.
 
مرحله دوم: هویج را بپزید
در یک قابلمه متوسط آب را به جوش بیاورید. سپس هویج را به مدت 10 تا 15 دقیقه بپزید. حالا آنها را آبکش کرده و به مدت سه دقیقه زیر آب سرد بشویید تا روند پخت متوقف شود.
 
مرحله سوم: هویج را پوره کنید
بوسیله مخلوط کن یا دستگاه غذاساز هویج را به شکل پوره ای یکدست درآورید. برای رسیدن به غلظت دلخواه، در صورت نیاز به آن آب اضافه کنید. زمانی که کودک برای غذاهای کوچک آماده شد، یعنی در حدود 10 ماهگی می توانید هویج را پخته و به صورت قطعات ریز خرده شده به او بدهید.
 
مرحله چهارم: سرو هویج
هویج به تنهایی غذای خوش طعمی است و می توان آن را با سبزیجات دیگر، میوه ها و گوشت نیز مخلوط کرد. پوره هویج را با این مواد غذایی امتحان کنید: کلم بروکلی، لوبیا سبز، سیب، هلو، کدو حلوایی، کدو سبز، سیب زمینی شیرین، سیب زمینی حنایی، برنج قهوه ای، عدس، گوشت، مرغ.
 
مرحله آخر: نگهداری پوره هویج در یخچال و فریزر
پوره هویج را می توانید پس از خنک کردن و در ظروف بدون BPA، به مدت سه روز در یخچال نگه دارید. درون فریزر نیز می توان آن را به مدت 3 ماه نگهداری کرد. یک شب پیش از مصرف آن را درون یخچال قرار دهید.
 
نکات مهم و فوت و فن تهیه پوره هویج برای نوزاد
  1. هویج هایی را انتخاب کنید که ظاهری بیرونی آنها محکم و صاف و به رنگ نارنجی پرتقالی باشند.
  2. می توانید به جای تهیه پوره هویج تازه از پوره های تهیه شده به شکل صنعتی استفاده کنید، زیرا سبزیجات تازه نیترات بالایی دارند.
  3. توجه: همیشه قبل از دادن یک غذای جدید به کودک، با پزشک مشورت کنید. به خصوص درباره کودکانی که آلرژی غذایی دارند. به علاوه متخصصان توصیه نمی کنند که پوره هویج، چغندر یا اسفناج را خودتان تهیه کنید، زیرا این سبزیجات تازه نیترات بیشتری دارند.
صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 صفحه بعد